Освіта вища
Навчальний заклад Луцький державний педагогічний інститут ім. Лесі Українки по спеціальності фізика і математика
Волинський державний університет ім. Лесі Українки по спеціальності практична психологія
Спеціальність: учитель фізики, практичний психолог
Нагороди, звання: грамоти райво, облуо, дипломи SPARE, звання Старший учитель
Суть і зміст досвіду: “Виховання життєвої компетенції школярів засобами психології.”
Творчий звіт
Працюю в ЗОШІ-ІІІ ст. смт Олика з 1994 року практичним психологом та з 1999 року – вчителем фізики. Переможець районного конкурсу та фіналіст обласного «Учитель року 2001» у номінації «фізика».
Учні, з якими працюю, є активними учасниками різних конкурсів енергозберігаючої тематики, організованих в межах міжнародного освітнього проекту енергозбереження «SPARE»: поетичного конкурсу на тему енергозбережень (2002 року), дипломантами всеукраїнських олімпіад, організованих спільно з державною академією житлово-комунального господарства «Сталий розвиток» (2003 року – п’ять дипломів) та «Держава і проблеми довкілля» (2004 року). Як вчитель фізики отримала диплом (друге місце) у Всеукраїнському відкритому конкурсі серед вчителів на кращу навчально-методичну розробку заняття з енергозбереження, який проводив Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України спільно з екологічним клубом «Еремурус» у межах міжнародної програми «SPARE».
При розробці занять використовую психологічні методи: тренінги, тести; створила свою методику застосування тестів Беннета на дослідження розуміння механіки у навчанні фізики.
Неодноразово отримувала грамоти у обласній виставці передових педагогічних ідей і технологій «Творчі сходинки педагогів Волині» та інших творчих конкурсах. Підготовлені матеріали друкувались у «Сільській школі», «Педагогічному пошуку» та інших виданнях.
«Школа повинна дати те, чого треба життю», ці слова першого президента України М.С.Грушевського залишаються актуальними і сьогодні, визначаючи основні завдання та цілі освіти й виховання підростаючого покоління. Світ довкола нас невпинно змінюється, і щоб бути успішним та переможним у ньому, треба мати неабияку духовну міць, уміти стрімко реагувати на процеси оновлення нашого буття, прагнути самовдосконалення. Тому, поєднуючи викладання фізики з роботою практичного психолога, значну увагу в своїй діяльності приділяю вихованню життєвої компетенції учнів.
Навчання фізики в кінцевому рахунку має сформувати достатній рівень загальної життєвої компетенції учнів, підготовити їх до самостійного життя. Тому, працюючи над даною темою, я зупинилася на таких аспектах:
- Зв’язок теорії з практикою, розширення політехнічного світогляду учнів, розвиток розуміння дитиною технічних процесів, осмислення та засвоєння фізичних знань, виховання практичних умінь та навичок учнів.
- Формування екологічної культури, науково обґрунтованого ставлення до природи як до вищої та загальнолюдської цінності.
- Діагностика та розвиток технічних здібностей та творчих нахилів учнів, профорієнтаційна спрямованість навчання.
- Створення умов для розвитку пізнавального інтересу школярів до набуття нових знань, формування внутрішньої потреби вчитися, розвивати й вдосконалювати свої вміння та навички, мотивація до самоосвіти, розвитку кругозору, пізнавального інтересу.
- Участь у конкурсах та виконання творчих завдань, як засіб активізація процесу навчання, підвищення зацікавленості фізикою.
Формування життєвої компетентності учнів неможливе без використання засобів психології. Сьогодні національна освітня система перебуває в процесі пошуку більш адекватних вимогам сучасного життя орієнтирів і форм організації навчання. Педагогіка свідомо повернулася обличчям до психології і визнала одним з пріоритетів психологічні знання в справі створення необхідних умов для особистісного розвитку і самовдосконалення кожної дитини. Допомогти створити умови для самореалізації кожного учня, розвитку його задатків і здібностей, і тим самим сприяти його майбутній професійній визначеності і громадянській позиції
- завдання школи.
Стійкий світогляд, сила характеру, життєва активність і психологічна готовність до самореалізації, духовного росту, до самостійного вибору у житті, відповідальність за власні рішення – необхідні компоненти життєвої компетенції учнів.