Освіта                          вища

Навчальний заклад   Луцький державний педагогічний інститут ім. Лесі Українки по спеціальності фізика і математика

Волинський державний університет ім. Лесі Українки по спеціальності практична психологія

Спеціальність:           учитель фізики, практичний психолог

Нагороди, звання:      грамоти райво, облуо, дипломи SPARE, звання Старший учитель

Суть і зміст досвіду:  “Виховання життєвої компетенції школярів засобами психології.”

Творчий звіт

Працюю в ЗОШІ-ІІІ ст. смт Олика з 1994 року практичним психологом та з 1999 року – вчителем фізики. Переможець районного конкурсу та фіналіст обласного «Учитель року 2001» у номінації «фізика».

Учні, з якими працюю, є активними учасниками різних конкурсів енергозберігаючої тематики, організованих в межах міжнародного освітнього проекту енергозбереження «SPARE»: поетичного конкурсу на тему енергозбережень (2002 року), дипломантами всеукраїнських олімпіад, організованих спільно з державною академією житлово-комунального господарства «Сталий розвиток» (2003 року – п’ять дипломів) та «Держава і проблеми довкілля» (2004 року). Як вчитель фізики отримала диплом (друге місце) у Всеукраїнському відкритому конкурсі серед вчителів на кращу навчально-методичну розробку заняття з енергозбереження, який проводив Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України спільно з екологічним клубом «Еремурус» у межах міжнародної програми «SPARE».

При розробці занять використовую психологічні методи: тренінги, тести; створила свою методику застосування тестів Беннета на дослідження розуміння механіки у навчанні фізики.

Неодноразово отримувала грамоти у обласній виставці передових педагогічних ідей і технологій «Творчі сходинки педагогів Волині» та інших творчих конкурсах. Підготовлені матеріали друкувались у «Сільській школі», «Педагогічному пошуку» та інших виданнях.

«Школа повинна дати те, чого треба життю», ці слова першого президента України М.С.Грушевського залишаються актуальними і сьогодні, визначаючи основні завдання та цілі освіти й виховання підростаючого покоління. Світ довкола нас невпинно змінюється, і щоб бути успішним та переможним у ньому, треба мати неабияку духовну міць, уміти стрімко реагувати на процеси оновлення нашого буття, прагнути самовдосконалення. Тому, поєднуючи викладання фізики з роботою практичного психолога, значну увагу в своїй діяльності приділяю вихованню життєвої компетенції учнів.

Навчання фізики в кінцевому рахунку має сформувати достатній рівень загальної життєвої компетенції учнів, підготовити їх до самостійного життя. Тому, працюючи над даною темою, я зупинилася на таких аспектах:

  1. Зв’язок теорії з практикою, розширення політехнічного світогляду учнів, розвиток розуміння дитиною технічних процесів, осмислення та засвоєння фізичних знань, виховання практичних умінь та навичок учнів.
  2. Формування екологічної культури, науково обґрунтованого ставлення до природи як до вищої та загальнолюдської цінності.
  3. Діагностика та розвиток технічних здібностей та творчих нахилів учнів, профорієнтаційна спрямованість навчання.
  4. Створення умов для розвитку пізнавального інтересу школярів до набуття нових знань, формування внутрішньої потреби вчитися, розвивати й вдосконалювати свої вміння та навички, мотивація до самоосвіти, розвитку кругозору, пізнавального інтересу.
  5. Участь у конкурсах та виконання творчих завдань, як засіб активізація процесу навчання, підвищення зацікавленості фізикою.

Формування життєвої компетентності учнів неможливе без використання засобів психології. Сьогодні національна освітня система перебуває в процесі пошуку більш адекватних вимогам сучасного життя орієнтирів і форм організації навчання. Педагогіка свідомо повернулася обличчям до психології і визнала одним з пріоритетів психологічні знання в справі створення необхідних умов для особистісного розвитку і самовдосконалення кожної дитини. Допомогти створити умови для самореалізації кожного учня, розвитку його задатків і здібностей, і тим самим сприяти його майбутній професійній визначеності і громадянській позиції

  • завдання школи.

Стійкий світогляд, сила характеру, життєва активність і психологічна готовність до самореалізації, духовного росту, до самостійного вибору у житті, відповідальність за власні рішення – необхідні компоненти життєвої компетенції учнів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *