Освіта вища
Навчальний заклад Рівненський державний гуманітарний університет
Спеціальність: учитель української мови і літератури та зарубіжної літератури
Нагороди, звання: грамоти райво, облуо, МОН, звання Старший учитель
Суть і зміст досвіду: “Виховання мовної культури учнів на уроках української мови та літератури.”
ТВОРЧИЙ ЗВІТ
Свою педагогічну діяльність у ЗОШ І-ІІІ ст. смт Олика розпочала у 1994 році. Спочатку – педагогом-організатором, пізніше – вчителем української мови та літератури. Постійно працюю над підвищенням ефективності уроків, прищеплюю своїм учням любов до України , її національних традицій, мови. З цією метою впроваджую різноманітні форми і методи , які формують особистість, активізують її розумову і пізнавальну діяльність на уроках української мови і літератури. Фрагментарно окреслюю види творчих завдань, що їх практикую на уроках , з метою активізувати мислення, увагу, збагатити словниковий запас учнів та спонукати їх до освоєння багатства виражальних засобів.
Шкільне життя ставить перед дітьми різні завдання, зокрема і творчі, в процесі вирішення яких актуальності набувають творча активність, творчі здібності й конкретна творча продукція. Метою такого навчання є : розкрити інтереси, нахили, здібності учнів, дати виявити самостійній творчості кожної особистості. Роботу свою спрямовую на утвердження розвивальної . особистісно-зорієнтованої педагогіки. Учень у мене – співтворець уроку. Він мислить , шукає, спілкується, не боячись помилитись, відстоює власну думку, прагне нового, вміє працювати сам і в колективі, оцінює працю власну і своїх товаришів.
Саме особистісно-зорієнтоване навчання надає кожному учневі, спираючись на його здібності, нахили, інтереси, особистісні цінності й суб’єктивний досвід, можливість реалізувати себе в пізнавальній та інших видах діяльності.
Сьогодні учні повинні вміти самостійно аналізувати інформацію і діяти , орієнтуючись на ступінь її корисності. Вважаю, що кожна дитина може побачити «зорі в буденних калюжах на життєвих шляхах» . Люблю постійно шукати , вимагати, вдосконалювати – вважаю, що це єдиний шлях учительської натхненної праці.
Часто на початку уроку знайомлю дітей з новинками в галузі мови і літератури, факультативи та гуртки допомагають заглибитись у першовитоки мови і життя українського народу , дізнатися більше про різні періоди історії.
На особистому прикладі вчу дітей любити мову, дотримуватися правильної вимови , поповнювати особистий словниковий запас. Постійно проводжу позакласну роботу з обдарованими дітьми. Проводимо «Літературні вітальні – зустрічі » з поетами Волині. Значну увагу приділяю організації екскурсій історичними місцями селища Олика, району, області, після чого пишемо твори-роздуми, описи.
Всі ці методи, прийоми, форми роботи, що впроваджуються послідовно , систематично, безперечно дають свої результати. Працюючи з дітьми, я намагаюсь створити необхідні комфортні умови для їхнього розвитку, творчої ініціативи, активної життєвої позиції.
Але основну мету своєї роботи я вбачаю в тому, щоб навчити кожного учня бути людиною, адже знання без людяності нічого не варті. Тому професійним кредом стали слова: «Коли мої діти підуть у доросле життя, вони будуть і суддями , і солдатами, і священиками, але перш за все вони будуть людьми».