Навчальний заклад Луцький державний педагогічний інститут ім. Лесі Українки
Спеціальність: учитель географії і біології
Нагороди, звання: грамоти райво, облуо, звання Старший учитель
Суть і зміст досвіду: “Інтегрований підхід при викладанні біології.”
Творчий звіт
Для того щоб стати Вчителем, кожен має збагнути, що урок – це не 45 хвилин спілкування з учнями, а все життя, прожите до цього людиною.
Якщо людина хоче стати вчителем, то в неї має бути саме цей дух – дух учителювання, тобто бажання вчити, спілкуватися з дітьми.
«Іскра, що запалює творчість, закладена в самому зерні духу», – так писав великий Микола Костянтинович Реріх.
Учитель завжди мимоволі прагне до того, щоб вибрати найкращий спосіб викладання. І тільки той спосіб викладання матеріалу буде правильним, яким будуть задоволені учні. От і я використовую ті форми і методи навчання, які цікаві учням. У цьому мені значну допомогу дає навчальна гра.
Накопичений досвід дає змогу зробити висновок, що ефективними є уроки з ігровими методами навчання. З цією метою проводжу урок – подорож, поглиблення знань за рахунок міжпредметних зв’язків відбувається на інтегрованих уроках, реалізація експериментальної роботи учнів – під час захисту рефератів, контроль знань – на уроках заліку.
Такі форми навчання допомагають учням повніше виявити свою індивідуальність, позбутися страху перед опитуванням, відчути інтерес до уроку й навчання в цілому. Такі нестандартні уроки спонукають до творчості вчителя.
Для дітей гра – засіб самовираження, під час гри вчитель може розкрити творчі здібності учня, ігри допомагають встановити тісний контакт з учнями, згуртувати клас. Урок – гра сприяє реалізації навчальної, розвивальної і виховної функції навчання.
На уроках біології практикую ігри: «Що? Де? Коли?», КВК, вікторини. Звичайно, не завжди є можливість провести урок – гру, тому частіше використовую ігрові моменти, наприклад різні конкурси, головоломки, «знайди помилки», гра «лабіринт».
Дуже важливо, що в процесі гри зусилля учнів спрямовуються на досягнення Мети, виховуються в них вольові якості., При цьому формуються: самостійність, наполегливість, витримка, воля до перемоги – все те без чого не може бути успіху. Ігрові методи впливають на розвиток логічного мислення, теоретичних знань і практичних умінь та навичок, колективного співробітництва.
Ігри підвищують ефективність викладання біології, їх проводжу на уроках, пропоную як домашнє завдання, використовую у позакласній роботі. Відомо, що в процесі гри в учнів розвивається уява, спостережливість, кмітливість, а також викликається інтерес до самого предмета.
Застосування на уроках елементів ігрової діяльності дає можливість учням самостійно опрацьовувати нову навчальну інформацію в процесі пошукової або творчої дії. А це перші кроки виявлення серед учнів класу обдарованої дитини.
Аналізуючи результати ігрових уроків та ігрових моментів я дійшла висновку, що в процесі навчання через гру інтерес школярів до предмета, природи, значно зростає. Навіть так звані слабкі учні поступово виявляють пізнавальну активність: спочатку вони уважно слухають, потім запитують, самі просять слово для виступу, що дає їм змогу відчути свою необхідність у спільній справі. До таких уроків діти готуються з бажанням, ” до будь яких завдань підходять творчо.
І якщо сьогоднішній учень – завтрашній випускник – буде мати глибокі та міцні знання, вміти їх застосувати в практичних ситуаціях з метою розв’язання проблем, то він зможе стати конкурентоспроможним на ринку праці, максимально реалізує свої можливості.